Het doel van je website is meestal in contact komen met klanten, bestaande of nieuwe. Maar naar wat voor informatie is jouw doelgroep op zoek en welke websitecontent moet je voorzien? Hoe vollediger je website is, hoe beter natuurlijk, maar onderstaande checklist is de absolute basis aan info.
- Welke producten of diensten bied je aan? Zorg ervoor dat het meteen duidelijk is waarvoor mensen bij je terecht kunnen.
- Waarom ben jij van belang voor een consument? Hoe help je hen?
- Wat moet dat kosten? Je hoeft niet meteen met prijzen uit te pakken, maar zorg dat je met één klik meer informatie kan terugvinden of opvragen.
- Wat onderscheidt jou van concurrentie? Vertel op je website over je geschiedenis, je merkidentiteit, je team, je kennis, … Dat is tenslotte waar die ‘About’-sectie voor dient.
- UX is key! Zorg voor een optimale user experience. Je website moet gebruiksvriendelijk en overzichtelijk zijn want niemand zoekt graag lang naar informatie.
- Wie gebruikt jouw producten of diensten nog? Consumenten willen bevestiging dat ze voor de juiste partij kiezen. Het tonen van referenties doet een consument nog meer vertrouwen krijgen in jouw product en bedrijf.
- Wees betrouwbaar. Je reputatie is van groot belang als je online producten aanbiedt dus zorg ervoor dat consumenten je vertrouwen.
- Hoe kunnen ze je contacteren? Voorzie een formulier of duidelijke contactinformatie zodat consumenten met vragen of klachten meteen bij je terechtkunnen. Volg deze communicatie ook vlot op, via alle mogelijke kanalen. Hoe sneller je hen kan verder helpen, hoe meer vertrouwen consumenten zullen hebben.
Als je websitecontent al een schat aan informatie bevat, hoef je er verder niets aan te doen. Fout! Ga zeker ook eens na of je website gebruiksvriendelijk is, want het is zonde van je efforts als bezoekers te vroeg afhaken omdat ze niet snel genoeg vinden waarnaar ze zoek zijn.
Wil je graag meer weten? Contacteer ons!