Adverteren op Facebook of Instagram hoeft niet duur te zijn, afhankelijk van je doelstellingen kan je met een beperkt budget van tientallen euro’s al heel wat bereiken. Als je doelgerichte resultaten wil behalen, clicks of conversies, zal je meer inspanningen moeten leveren.
Laat je budget afhangen van de volgende factoren:
- Periode. Is er veel online concurrentie? Periodes zoals kerst of Valentijn zijn drukke advertentiemomenten.
- Boodschap. Is deze informatief of entertainend of commercieel?
- Inhoud. Wat is de meerwaarde voor de doelgroep?
- Doelgroep. Hoe meer data je ter beschikking hebt, hoe relevanter de doelgroep die je kan bereiken.
- Duur. Zorg dat je doelgroep de boodschap niet té vaak te zien krijgt om verzadiging te voorkomen.
PRO-TIP: je kan een automatische regel aanmaken waarbij je het maximum aantal weergaven per persoon beperkt.
Enkele Facebook advertising benchmarks voor de Europese markt die je in het achterhoofd kan houden:
- CTR: 1,37% → CTR = click-through-rate
- CPC: € 0,56 → CPC = cost per click
- CPM: € 7,71 → CPM: cost per mille (kost per 1000 bereikte personen)
PRO-TIP: vergeet niet om UTM-codes toe te voegen aan je links, zo kan je perfect meten wat je inspanningen je opleveren op je website.
Wil je graag meer weten? Contacteer ons!