Zo’n 60% van de Belgen gebruikt actief LinkedIn en net zoals bij Facebook weet dit medium heel wat over zijn users. Hier gaat het voornamelijk om professionele informatie zoals werkgever, functietitel, ervaringen en skills. Het platform wordt gebruikt door individuen om te netwerken, maar ook voor bedrijven zijn er heel wat mogelijkheden. Een LinkedIn bedrijfspagina is een online visitekaartje om potentiële werknemers, klanten en partners te verwerven. Zelfs als je niet van plan bent om deze actief te gebruiken, is het toch slim om een aantrekkelijke en volledige pagina te voorzien. PRO-TIP: zorg ook dat je mensen linken naar deze pagina als werkgever op hun persoonlijk profiel.
Expertise en employer branding
LinkedIn is hét kanaal om relevante bedrijfsinformatie op te plaatsen, zowel over je eigen organisatie als posts over trends in je sector. Zo toon je je expertise. Daarnaast is het kanaal een geschikte tool voor employer branding. Als je vaak nieuwe vacatures hebt die ingevuld moeten worden, zorg dan dat potentiële kandidaten je bedrijf zien als professioneel maar ook als een aangename plek om te werken. Een grote fout die nog veel bedrijven maken, is om alleen maar droge informatie of commerciële boodschappen te delen. Durf ook eens een kijkje achter de schermen te tonen, plaats werknemers in de picture, … Wil je zien hoe het wel moet? Check Coolblue!
Wil je graag meer weten? Contacteer ons!