Adverteren op LinkedIn kan op heel wat manieren. Net zoals bij Facebook heb je op LinkedIn de mogelijkheid om zelf een doelgroep samen te stellen op basis van enkele parameters, je websiteverkeer of door het uploaden van een maillijst. Waar bij Facebook vooral de targetingopties op basis van interesses belangrijk zijn, gaat het bij LinkedIn om professionele parameters.
- Targeting options:
- Locatie (verplicht)
- Bedrijfsnaam
- Sector
- Bedrijfsgrootte
- Connecties: enkel voor bedrijven met meer dan 500 werknemers
- Volgers: target je eigen volgers van bedrijfspagina
- Jobtitel
- Jobfunctie (overkoepelende groepen van jobtitels)
- Senioriteit: ranking/influence die iemand binnen bedrijf heeft
- Scholen: welke universiteit/hogeschool/…
- Studiegebied: welke opleiding
- Diploma
- Skills: op basis van relevante keywords
- Groups: leden van bepaalde groepen
- Geslacht
- Leeftijd
- Ervaring: aantal jaren
- Matched Audiences: net zoals bij Facebook/Instagram kan je gebruik maken van bestaande data om je targeting te optimaliseren.
- Op basis van websitebezoekers of specifieke URL’s
- Op basis van een bestaand klantenbestand
Wil je graag meer weten? Contacteer ons!