Dit jaar belooft ons weer heel wat updates te brengen op gebied van technologie, user experience en design. Deze onderstaande digitale trends winnen aan populariteit omdat ze processen vergemakkelijken voor jou, eindgebruikers, of beiden.
Technologie die als mensen en niet als computers denkt
Het lijkt ironisch, maar de meest succesvolle technologie gaat onopgemerkt voorbij. Dit soort technologieën maken het leven eenvoudiger en vereisen weinig onderhoud of input. De trend is dus om meer van deze features in toestellen te verwerken die consumenten dagelijks gebruiken. Denk maar aan voice-activated assistants. Merken zoals Amazon en Google zetten sterk in op digitale assistenten die je letterlijk oproept en die zaken voor je regelen. Deze assistenten worden steeds intuïtiever en passen zich aan aan de behoeftes van de gebruikers. Ze denken steeds minder als computers en meer als mensen. Hierdoor hoeven designers minder te focussen op de technische details. Dus er gaat meer aandacht uit naar het creatieve proces zelf. De technologie verdwijnt op de achtergrond, de mogelijkheden verschuiven naar de voorgrond.
AI
Artificiële intelligentie zal ook vaker gebruikt worden door zowel de makers als de eindgebruiker. Als bedrijven kunnen vertrouwen op een programma om data te verzamelen en te analyseren, besparen ze tijd. En die investeren ze dan weer in strategieën en oplossingen.
Keep it simple
‘Minimalistische content’ wint ook aan populariteit. Gebruikers moeten hierdoor niet langer door een overload aan informatie zoeken naar wat ze nodig hebben. Content die gemakkelijk te lezen is, eenvoudig te begrijpen valt, en vlot door te navigeren valt, geven de eindgebruiker het gevoel dat hij of zij meer controle heeft over het zoekproces. Personalisatie van je boodschappen gebaseerd op het gedrag van je gebruikers, scoort. Zo toon je aan dat je aandacht hebt voor de behoeftes van je consumenten en werk je loyaliteit in de hand. Ken en begrijp je klant en bovendien; geef hem wat hij wilt.
VR en AR
Van virtual reality heb je vast ook al gehoord? Logisch ook, want het wordt steeds toegankelijker. Designplatformen gaan erop vooruit en maken het eenvoudiger om VR-creaties te maken en te bewerken. Content in virtual reality beleven is een slimme nieuwe manier om je producten relevant te houden. Augmented reality laat gebruikers toe om de echte wereld te vermengen met de digitale op een manier die beide werelden versterkt. Door mobiele toestellen te gebruiken om interactie aan te gaan met de wereld rondom hen, creëer je persoonlijke en professionele voordelen voor consumenten. Deze interactie wordt vergemakkelijkt doordat mobiele toestellen ook steeds geavanceerder worden. En hoe meer technologische hoogstandjes, hoe meer mogelijkheden voor immersive experiences.
Wil je graag meer weten? Contacteer ons!