Volgens recente cijfers gebruiken heel wat bedrijven en personen Instagram. Dit kanaal biedt heel wat interessante mogelijkheden, maar dit houdt niet vanzelfsprekend een meerwaarde in voor jouw merk of bedrijf. Check eerst of en hoe je op dit kanaal zou moeten inzetten:
-
Gebruikt je doelgroep dit kanaal?
-
Heb je voldoende visuele content?
-
Kan je je doelgroep hiermee inspireren of motiveren?
Ja, ja en nog eens ja? Dan is de kans groot dat jouw merk goed zou scoren op Instagram. Dit wil echter niet zeggen dat je je er zomaar op moet storten. Denk goed na over een strategie, je look and feel en het volume van je berichten. Je Instagramfeed voeden kost nu eenmaal energie en tijd. Hou deze regels in je achterhoofd:
- gebruik niet dezelfde content als op Facebook of vertaal deze door
- kies voor authentieke beelden in een specifieke context of setting
- gebruik Instagram Stories voor een blik achter de schermen, commerciële acties of beelden die niet in je feed thuishoren
- spreek in de taal van je doelgroep, je hoeft je niet in bochten te wringen om Engels te gebruiken
- hashtags! Kies een eigen (al dan niet unieke) brandhashtag en vul gebruik verder alleen relevante hashtags
Wil je graag meer weten? Contacteer ons!