Retargeting is de meest efficiënte manier van online adverteren aangezien je boodschappen richt op personen die reeds een interesse in je bedrijf of product hebben getoond.
Door de boodschap af te stemmen op hun voorgaand gedrag zullen zij sneller doorklikken op de advertentie en is de kans dat zij converteren groter. En dat heeft een positief effect op jouw advertentie-inspanningen.
De meeste kanalen werken met een relevantiescore die op basis van verschillende factoren de kwaliteit van de advertentie bepaalt. Hoe hoger de relevantie binnen je doelgroep, hoe lager de kost per click zal zijn.
De voordelen opgesomd:
- Hogere click-through-rates en/of meer conversie
- Lagere kost per click
- Groter bereik dankzij betere relevantiescore
- Merkbekendheid dankzij herhaling en herkenning
- Mogelijkheid om slapende klanten te activeren
PRO-TIP: Te kleine doelgroep? Maak gebruik van lookalike audiences om je doelgroep uit te breiden met personen met gelijkaardige profielen.
Wil je graag meer weten? Contacteer ons!