Natuurlijk schrijf je over topics die je doelgroep interesseren, een vraag voor hen beantwoorden of hen iets bijleren. Maar eens je zo’n geweldig artikel hebt neergeschreven en je hebt je doelgroep ermee bereikt, verdwijnt het na een tijd vanzelf op de achtergrond in je archief. Content hergebruiken, is dat wel een slim idee? Absoluut!
Eerst meten en weten
Voordat je content gaat hergebruiken, ga via Google Analytics na welke landingspagina’s het populairst waren. Welke artikels werden het langst gelezen en kregen de meeste bezoekers? Zet alleen je best scorende content opnieuw in en natuurlijk alleen op voorwaarde dat deze nog steeds relevant is.
Speel met formats
De beste manier om blogposts een tweede leven te geven, is door ze te vertalen in een ander format. Transformeer je artikel naar een korte video, met of zonder voice-over, of bouw er een infographic mee. Heb je veel content over hetzelfde topic? Bundel je artikels dan in een e-book dat gebruikers kunnen downloaden. Niet vergeten, zorg dat je overal links tussen plaatst zodat lezers je originele content ook steeds kunnen raadplegen.
Wil je graag meer weten? Contacteer ons!