Je hebt zoveel te vertellen en wil je boodschappen liefst overal broadcasten. Ga je dan de juiste mensen op de juiste manier bereiken en blijft dit duren? Volg altijd de gouden regel: ‘Pas je boodschap aan aan je social media kanalen en breng niet op elk kanaal dezelfde content.’
- Facebook: probeer een evenwicht te vinden tussen informatie, inspiratie en commerciële boodschappen.
- Mensen zijn op zoek naar informatie. Vul dus alle gegevens zoals onder andere je adres, website en contactgegevens volledig in op je bedrijfspagina
- Facebook dient als ontspanning, breng dus relevante content en geef er een originele draai aan. Zorg dat je opvalt, maar focus wel op het doel van je post.
- Durf commercieel te communiceren als je een promotionele boodschap hebt. Je mag niet verwachten dat Facebookgebruikers je bericht liken, iemand taggen, klikken naar je website, … in één post. Hou het dus bij één duidelijke boodschap per post.
- Instagram: inspireer mensen met sterke en relevante visuele content.
- Niet elk product of elke dienst leent zich hiertoe. Zorg dus dat je voldoende aantrekkelijke beelden hebt vooraleer je met dit kanaal aan de slag gaat.
- Gebruik Instagram Stories om een kijkje te geven achter de schermen van je organisatie.
- Gebruik ambassadors of influencers om een bredere doelgroep via word-of-mouth te bereiken, maar doe dit nooit zonder strategie.
- LinkedIn: netwerk op een professionele manier.
- Privéprofielen worden niet alleen gebruikt voor eigen branding maar zijn ook belangrijk voor het imago van het bedrijf zelf. Tevreden en competente werknemers zorgen voor vertrouwen in bedrijf. Zowel de werkgever als de werknemers kunnen hier een belangrijke rol spelen, maar alleen wanneer ze het vrijwillig doen en het authentiek is.
- Bedrijfspagina’s dragen bij aan employee branding. Naast het delen van relevant zakelijk nieuws is het eveneens belangrijk om te zorgen dat je bedrijf beschouwd wordt als een aangename plek om te werken.
- LinkedIn is één van de grootste jobplatforms en dus ideaal om de juiste kandidaten te vinden voor openstaande vacatures.
Wil je graag meer weten? Contacteer ons!