Je kent dat wel, je opent Facebook op Blue Monday en je wordt overstelpt met honderden feel good quotes, aanbiedingen of grapjes van merken. De ene post al wat geslaagder dan de andere. Maar moet je meerijden op de top topical-trein?
De vraag of je als bedrijf moet inhaken, hangt vooral van je merk of dienst af. Denk vanuit relevantie. Kan jij jouw merk of dienst op een leuke manier linken? En op een manier die onderscheidend is van de rest maar wel nog dicht genoeg bij je core business blijft? Alleen zo kan je meeliften op het succes van deze themadagen.
Hetzelfde geldt voor de actualiteit. Stel Google Alerts in om op de hoogte te blijven van alles wat voor jou relevant kan zijn. Zo ben je als eerste op de hoogte als er iets interessant gebeurt. Of je kan voorbereidingen treffen indien een gebeurtenis een negatieve impact zou hebben op je merk/diensten. Het kan zeker interessant zijn om zelf een artikel online plaatsen over het topic. Durf ook relevant nieuws te delen van andere sites of pagina’s.
Want to know a secret? Je hoeft niet aan alle top topicals mee te doen. Kies ze zorgvuldig uit en zorg dat je creatief of ludiek genoeg uit de hoek komt. Enkel zo val je op tussen de rest.
Een overzicht van alle top topicals en nuttige dagen?
Ontdek onze Pepperworks Top Topical kalender 2018