Hoe start je best met zoekmachine optimalisatie? SEO houdt meer in dan teksten en titels te overladen met zoekwoorden en links. Google is enorm geëvolueerd en de algoritmes bepalen rankings aan de hand van talloze parameters.
Keywords
Begin met een zoekwoordenonderzoek via Google Keyword Planner en bestudeer het volume en de concurrentie. Verwerk in je metadata, titel en beschrijving waarom mensen je pagina moeten bezoeken. Verweef zoekwoorden strategisch in je teksten maar schrijf hierbij in begrijpbare mensentaal. Je schrijft namelijk niet rechtstreeks voor zoekmachines. Gebruik Google Search Console om te checken waar jouw klanten op zoeken. Naast je eigen favoriete keywords, moet je namelijk ook rekening houden met hoe klanten zoeken. Vaak doen ze dit bovendien niet met losse woorden maar met zinnen, zogenaamde keyword phrases of longtail zoekopdrachten.
Plugins
Afhankelijk van via welk platform je website ontwikkeld is, bestaan er ook diverse plugins waarin je gemakkelijk je SEO kan optimaliseren. Deze plugins focussen voornamelijk op leesbaarheid en de frequentie waarmee je zoekwoorden doorheen je tekst gebruikt.
Een share is meer waard dan je denkt
Ook al weegt het nog niet zo zwaar door, Google houdt ook rekening met wat er zich op social media afspeelt. Een share is dus meer waard dan je zou denken. Geef je doelgroep de mogelijkheid om je blogartikels of content te verdelen via Facebook.
Analyseer
Verdiep je in Google Analytics en kom erachter welke pagina’s bezoekers aantrekken. Ga na of bezoekers verder klikken, hoeveel tijd ze spenderen op welke pagina’s en welke content scoort. Inzetten op relevante inhoud zoals bijvoorbeeld een blog versterkt het engagement op je website en heeft daardoor ook een positief effect op je ranking.
Wil je graag meer weten? Contacteer ons!